Poprvé se slovo „Jeep“ jako označení pro motorové vozidlo vyskytlo za druhé světové války. Podle majora E.P. Hogana, který v roce 1941 sepsal historii vývoje Jeepu pro Armádní týlovou ročenku, se kolem tohoto termínu rozpoutaly spory. „Jeep“, napsal Hogan, „je starý pojem z hantýrky vojenských mechaniků, který pochází z minulé války (první světové) a používali ho dílenští mechanici pro každé nové motorové vozidlo, které dostali k otestování.“ Tento termín tehdy sloužil rovněž jako značně nelichotivé označení pro nováčky. Slovo Jeep v tomto významu bylo ve vojenských autoparcích používáno ještě ve 30. letech, kdy se objevila jeho nová podoba, jež se stala inspirací pro mnohé další Jeepy.
Jako další přichází Jeep, kterému se „Jeep“ nikdy neříkalo, později však byl označován za „dědečka“ všech Jeepů. Od roku 1932 si společnost Marmon Herrington Company budovala pověst svými konverzemi automobilů 4×4. V červenci 1936 se vzhledem k sílícím vojenským potřebám a na základě požadavků belgické vlády MH rozhodla vstoupit do dosud neznámých vod trhu lehkých vozidel 4×4. Začala konverzí Fordu s motorem V8 instalací pohonu přední nápravy a rozdělovací převodovky. Touto konverzí začala éra lehkého terénního automobilu 4×4. Prototypu se mělo říkat „Darling“, ale tehdejší zaměstnanci MH si takovou přezdívku nepamatují. Není jasné, proč přesně se vozidlu Marmon Herrington nikdy nezačalo říkat „Jeep.“ (Eugene už byl několik měsíců na světě, možná ale, že konstruktéři od MH ten komiks nečetli.)
Později v roce 1936 Eugenova popularita ještě vzrostla, když společnost Halliburton Oil Well Cementing Company použila název „Jeep“ pro speciální průzkumné vozidlo.
V roce 1940 se objevilo několik dalších „Jeepů“. Na podzim roku 1939 a na jaře 1940 byla armáda vybavena sériemi nových vozidel, která si mezi vojáky vysloužila značnou oblibu.
Za války se označení Jeep dostalo dokonce i k námořnictvu. Když se v roce 1942 začaly konstruovat lehké doprovodné letadlové lodě pro ochranu konvojů, brzy se jim začalo říkat „Jeep Carriers“ (transportéry Jeepů). Od té doby Jeepy nezmizely ani z námořnictva. Od počátku roku 1942 námořnictvo koupilo velké množství tahačů letadel Minneapolis Moline UTX, kterým se u mnoha jednotek stále říkalo Jeep stejně jako důvěrně známému Willysu.
Za ta léta se toho hodně namluvilo a napsalo o tom, že Jeep dostal své jméno podle svého zařazení ve výzbroji, jehož zkratkou je GP (General Purpose – univerzální). To lze snadno vyvrátit, protože až do poloviny roku 1942 byl tento truck zařazen jako velitelské průzkumné vozidlo, nikoliv jako vozidlo univerzální (k tomuto zařazení došlo později). Bezpochyby k rozšíření přispělo vyřazení půltunového modelu Dodge Jeep. Když Willys začal termín „Jeep“ používat v reklamách, společnost Minneapolis Moline se ohradila. V červnu 1942 kongresový výbor pro obranu potvrdil nárok společnosti MM na tento název a svůj výrok doložil citací četných zmínek z novin a časopisů s tímto jménem vyskytujících se ještě před rokem 1940.
V roce 1943 se k výhradám společnosti MM proti používání tohoto názvu Willysem připojil Bantam. Tato společnost vyvinula platformu, z níž ostatní čtvrttuny vycházely, a připadala si proto vážně poškozená tím, že jí byl upřen podíl na výrobě Jeepů a zůstala jí jen výroba tahačů a leteckých podvozků.
V roce 1944 Willys za používání termínu „Jeep“ napomenulo federální ministerstvo obchodu, spory trvaly až do 50. let. Na názoru veřejnosti to však nic neměnilo. Jeep prostě byl a vždycky bude Jeep. Není sice pochyb o tom, že se společnost Willys-Overland zachovala drze, možná až neeticky, když si tento název přisvojila, na druhé straně ovšem 640.000 vozů vyrobených za války a tisíce dalších vyrobené později si rozhodně vysloužily právo na toto označení.